Przygotowanie auta do wiosennych wyjazdów

tunel

 Po zimie należy się naszemu pojazdowi wiosenna rekonwalescencja. Z pewnością większość z nas przygląda się uważniej oponom podczas ich zmiany na letnie. Wielu podejmuje decyzję o całkowitej wymianie. Rynek motoryzacyjny daje nam wiele możliwości.

Podstawowe zasady

Jeśli decydujemy się na wymianę, najbardziej optymalna sytuacja to zakup 4 jednakowych opon jednocześnie. Minusem jest oczywiście cena, dlatego w ostateczności można wymieniać też parami. Warunek jest taki, że na jednej osi samochodu, musimy zamontować opony w tym samym modelu. Najkorzystniej jest stosować 4 identyczne opony.  W innym przypadku należy liczyć się, że będą dwie drogi hamowania, różny też będzie kontakt opon z jezdnią podczas jazdy po mokrej nawierzchni, przyczepność opon tylnych będzie mniej przewidywalna. W celu zmniejszenia tych niedogodności zaleca się montowanie nowych opon na tylnej osi samochodu. Dzięki temu będziemy mieli mniejsze ryzyko poślizgu na mokrej drodze oraz większą kontrolę nad autem podczas awaryjnego hamowania czy podczas wchodzenia w ostry zakręt.

3 klasy opon

Kolejne zagadnienie to kwestia jakości opon. Zasadniczo wyróżniamy tutaj 3 rodzaje: ekonomiczne, klasę średnią  oraz wysoką (premium). Nie zawsze warto płacić za wyższą jakość. Przed dokonaniem zakupu warto zastanowić się jakich opon potrzebujemy i czy na pewno wykorzystamy wysokie parametry opon droższych. Wiele informacji wyczytamy z tzw „etykiety europejskiej”, która jest obowiązkowo dołączana do każdej nowej opony wyprodukowanej od  1 listopada 2012r. Zawiera ona informacje o 3 ważnych czynnikach:  zużycie paliwa (efektywność paliwowa); Przyczepność na mokrej nawierzchni, szum zewnętrzny. Niektóre marki biorą udział także w zewnętrznych testach.

Recommended For You

About the Author: kazimierz-dolny.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *