Jak pisać lepsze opisy kategorii produktów – 4 wskazówki warte zapamiętania

Opisy kategorii produktów na stronie internetowej są niezwykle ważne. Wprowadzają one potencjalnego klienta w asortyment oraz wstępnie go uszczegóławiają. W niniejszym artykule przedstawiamy 4 wskazówki dotyczące opisów kategorii, które warto zapamiętać.

1. Uczyń opisy kategorii produktów łatwiejszymi do czytania

Nie każdy opis produktów lub ich kategorii jest przyjazny czytelnikowi. Często mają formę jednej długie zbitki tekstu. Niekiedy nawet nie podzielonej na akapity. Taki tekst jest trudny, nawet gdy znajduje się w książce. Jako opis kategorii jest zupełnie nieprzydatny. W obliczu superszybkiego tempa życia i przeładowaniu internetu treściami, nikt nie chce czytać brył tekstu w sklepie internetowym. Szybko przejdzie do konkurencji, która przedstawi mu interesującą kategorię produktu przystępniej i ciekawiej. Opisy kategorii produktów powinny być podzielone na akapity i opatrzone śródtytułami. Śródtytułami swą nazwą muszą nawiązywać do tytułu, czyli ogólnej nazwy kategorii. Każdy akapit oddziel od poprzedniego spacją. Rozbij po prostu jedną bryłę na kilka mniejszych fragmentów tekstu. Taki opis kategorii, choćby miał identyczną liczbę znaków, jak ten zbity, o wiele łatwiej się czyta i porządkuje treść.

2. W opisach kategorii produktów używaj przystępnego języka

Opisy kategorii mają wprowadzać w asortyment, zaznajamiać ogólnie ze znajdującymi się w niej produktami. W związku z tym muszą być bardzo przystępne dla czytelnika. Nie można w nich stosować żargonu znanego fachowcom lub zbyt specjalistycznego języka. Twój sklep odwiedzać mogą przede wszystkim amatorzy, którzy chcą rozpocząć użytkowanie sprzedawanych przez Ciebie produktów. Najważniejsze jest więc, aby opisy kategorii były przystępne i jasne dla czytelników. Musisz je zredagować tak, aby zrozumiał je ekspert ale też amator. Wtedy zainteresujesz go i branżą, jak i swoją ofertą.

3. Korzystaj z reguł SEO w redagowaniu opisów kategorii produktów

Każdy etap redagowania treści na Twoim sklepie internetowym musi być zgodny z regułami SEO. Dotyczy to też opisów kategorii produktów. W tym celu musisz tak je tworzyć, aby umieszczały Twój sklep jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Czyli korzystać z SEO: https://www.experts4blogs.pl/oferta/opisy-produktow-i-kategorii/. Fundamentem SEO jest korzystanie z fraz i słów kluczowych. Są to takie słowa i frazy, które użytkownicy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę, poszukując informacji o danych produktach.

4. Nie spiesz się z publikacją opisów kategorii produktów po ich napisaniu

Nawet, jeśli masz ogromną wenę oraz duże umiejętności w pisaniu opisów kategorii, nie powinieneś spieszyć się z ich publikowaniem. Najlepiej jeśli wcześniej ktoś kompetentny je przeczyta. Jeśli nie masz w pobliżu takiej osoby, przeczytaj swoje opisy na drugi dzień. Spojrzenie na nie świeżym okiem, pozwoli skorygować błędy, które umknęły Ci podczas pisania. Bądź też otwarty na ewentualne zmiany, rynek się zmienia, więc być może za jakiś czas wrócisz do starych opisów kategorii aby zmodyfikować je pod kątem najnowszych trendów. W obu przypadkach lepiej jest sprawdzić opisy kategorii przed umieszczeniem na witrynie sklepu internetowego.

Recommended For You

About the Author: kazimierz-dolny.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *